Każdy ze sposobów zaczynamy dokładnie tak samo:
1) Wejdź do edytora
2) Wstaw gdzieś grunt 'Prostokąt' lub 'Koło'
3) Ustawiamy gruntowi kolor np Czerwony i zapisujemy jego kod HTML (czerwony = #ff0000)
3) Skopiuj kod mapki i wklej do Notatnika lub programu Notepad++ opisanego w tym poście. (Polecam pobrać przyda się w późniejszych edycjach mapek!)
UWAGA!
Aby znaleźć kolor odpowiedniego gruntu w notatniku lub Notepadzie++ można posłużyć się skrótem Ctrl+F! W okno które się pojawi wpisujemy kolor gruntu który chcemy zmienić w niewidoczny (w przykładzie który użyliśmy poniżej był czerwony, więc jego kod - #ff0000 - należy wkleić) następnie wciskamy ENTER i program znajduje miejsce gdzie wkleimy lub usuniemy odpowiednie fragmenty!
Po wykonaniu wszystkich punktów powyżej, wybieramy jedną z poniższych metod - zależnie od potrzeb:a) W kod koloru o wpisz o="ffffffff"
- Grunt z tym kolorem będzie zawsze i wszędzie niewidzialny (nie można doczepiać obiektów)
b) znajdź kod koloru gruntu (o="KOD") i usuń go
- Podczas edycji mapy będzie on widoczny jako czarny, ale podczas rozgrywki niewidzialny - łatwiej przestawiać w edytorze (nie można doczepiać obiektów)
c) Do kodu gruntu dopisz m=""
- Ten również będzie zawsze niewidzialny, ale do tego można przyczepiać obiekty gdy jest dynamiczny (zdecydowanie najlepszy sposób)
Gdy wykonamy wszystko powyżej wklejamy kod do edytora i wczytujemy (również opisane w tym poście.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz