Blog zamknięty. Treści dostępne!

piątek, 30 czerwca 2017

[Event Lua] The Lua Coder

We wczorajszej aktualizacji pojawił się nowy minievent The Lua Coder


Kliknijtutaj, aby przenieść się do gotowych skryptów!

Tak wygląda 1 z 11 map:

Uwaga! 
Praktycznie jedyne co wyróżnia wszystkie mapy eventowe to baner na środku dlatego łatwo jest je pomylić z innymi!



Wyjaśnię może teraz Czym jest Lua? bo raczej nie mieliście z nim wcześniej styczności...

Wiemy, że to dość prosty język programowania i opiera się na skryptach. (Ja nie umiem go do teraz, mimo że nie gram w myszki od wczoraj). W samej grze w chatce plemiennej również możemy napisać lub wkleić skrypty lua! Wystarczy wpisać /lua. Wyskoczy nam okienko, w którym możemy umieścić skrypt. Jest ich pełno na forum. Nie przedłużając - zacznijmy omówienie eventu!


Na czym polega event?
Trzeba znaleźć wszystkie fragmenty porozrzucane po całej mapie (zdobywa się je stojąc na dekoracjach pierwszoplanowych i klikając S lub strzałkę w dół kilka razy), pojawi się wtedy informacja:
[•] Znalezłeś/-aś coś tutaj!
[•] Fragmenty : x/18
Lub:
[•] Tu nic nie ma! Spróbuj w innym miejscu i wróć tu później. (wtedy klikaj cały czas S lub strzałkę w dół)
Lub:
[•] Ktoś wcześniej odnalazł coś tutaj. Spróbuj szukać gdzieś indziej. (wtedy już ktoś odnalazł w tym miejscu fragment, czyli musisz poszukać gdzieś indziej)

Gdy zbierzemy wszystkie fragmenty pojawi się informacja:
[•] Znalazłeś/-aś coś tutaj!
[•] Fragmenty : 18/18
[•] Odnalazłeś/-aś wszystkie fragmenty!
[•] Połóż wszystkie fragmenty, które odnajdziesz, w odpowiedniej kolejności, klikając na słowo [komórka] albo wiersz [rząd]. Jak myślisz, zaprogramujesz coś pierwszy raz?
Udajesz się do miejsca na mapie, gdzie są fotele powinna być takie jakby okienko z pomieszanym skryptem Lua, ułóż go odpowiednio (wszystko poniżej!), aby zdobyć tytuł.

O ile większość nie ma problemu z odnalezieniem fragmentów kodu, to przy układaniu skryptu mogą pojawić się komplikacje. W związku z tym, że w tym czasie dużo osób pisze na chacie "Ma ktoś link do kodu" przygotowałem tą rozpiskę!

Porada: Jeśli została wam minuta na ułożenie skryptu - nie róbcie tego, zmarnujecie sobie tylko czas i stracicie przyjemność z eventu.


GOTOWE SKRYPTY:

8 linijek:

event_title="Turing Mouse"
if not tfm.get.room.playerList["Twój_Nick"].hasCheese then
tfm.exec.giveCheese("Twój_Nick")
end
tfm.exec.playerVictory("Twój_Nick")
function eventPlayerWon(playerName)
system.giveEventGift(playerName, event_title)
end

9 linijek:
event_title="Turing Mouse"
if tfm.get.room.playerList["Twój_Nick"].hasCheese then
tfm.exec.killPlayer("Twój_Nick")
else
tfm.exec.giveCheese("Twój_Nick")
end
function eventPlayerGetCheese(playerName)
system.giveEventGift(playerName, event_title)
end

11 linijek:
event_title="Turing Mouse"
function eventPlayerVampire(playerName)
tfm.exec.killPlayer("Twój_Nick")
tfm.exec.respawnPlayer("Twój_Nick")
end
if not tfm.get.room.playerList["Twój_Nick"].isVampire then
tfm.exec.setVampirePlayer("Twój_Nick")
end
function eventPlayerRespawn(playerName)
system.giveEventGift(playerName, event_title)
end

       Jak zamieniać wiersze i polecenia? Oto prosty poradnik!





NAGRODY:
Jedyne, co możemy zdobyć przechodząc ten event to tytuł: Turing Mouse (Myszka Turing)
UWAGA! Przechodząc event drugi, trzeci, ósmy, tysiąc pięćset dziesiąty raz nie dostaniecie NIC!

Dodam jeszcze, że zmiany wprowadzone w kodzie lua od ostatniego czasu ZAPISUJĄ SIĘ!
Gdy zbierzemy wszystkie fragmenty, ale nie ułożymy kodu pojawia się na nas rysunkowa twarz Alana Turinga.
Na czasie również pokazuje się tekst:

• [TwójNick] => Alan Turing


A gdy przejdziemy event w tej samej rundzie układając kod[?] zostaniemy udekorowani twarzą kobiety lub mężczyzny:



Jak wam się podoba event? Według mnie jest ciekawy... i nieco dziwaczny.  A wy jakie skrypty mieliście ja miałem ten na 9 linijek!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz